fbpx

Regulamin świadczenia usług dietetycznych online

§ 1. Postanowienia ogólne

  1. Regulamin określa zasady korzystania przez Użytkowników z Serwisu prowadzonego przez Administratora oraz zasady świadczenia usług dietetycznych drogą elektroniczną przez Usługodawcę, w tym w szczególności zasady przeprowadzania konsultacji dietetycznych online, w tym przygotowania indywidualnego jadłospisu żywieniowego dostosowanego do potrzeb danego Pacjenta i nawiązania współpracy dietetycznej online.
  2. Regulamin udostępniany jest nieprzerwanie na stronie internetowej Serwisu w sposób umożliwiający Użytkownikom jego pozyskanie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści.
  3. Pacjent ma obowiązek zapoznać się z treścią regulaminu przed zawarciem umowy. Pod zawarciem umowy rozumie się akceptację regulaminu świadczenia usług dietetycznych oraz zaksięgowanie wpłaty na koncie bankowym Dietetyka za świadczoną usługę dietetyczną online.
  4. Pacjenta, który zdecydował się na współpracę z Dietetykiem i zaakceptował warunki regulaminu uznaje się, że zawarł umowę o świadczenie usług dietetycznych na zasadach określonych w Regulaminie.

§ 2. Definicje

  1. Administrator lub Usługodawca– Katarzyna Kolasa prowadząca/y działalność nierejestrowaną. 
  2. Dietetyk ten sam podmiot, który jest Administratorem/Usługodawcą, tj. Katarzyna Kolasa  udzielająca usługi dietetyczne za pośrednictwem Serwisu.
  3. Pacjent – osoba fizyczna, której ustawa przyznaje zdolność prawną korzystająca z usług świadczonych przez Usługodawcę. Zwany inaczej Usługobiorcą.
  4. Użytkownik –  osoba fizyczna odwiedzająca Serwis lub korzystająca z usług świadczonych przez Usługodawcę.
  5. Regulamin – niniejszy regulamin określający zasady i warunki korzystania z Serwisu, a także prawa i obowiązki Dietetyka i Pacjenta.
  6. Serwis – Serwis internetowy prowadzony przez Administratora pod adresem katarzynakolasadietetyk@gmail.com za pośrednictwem którego Administrator umożliwia Pacjentowi nawiązanie kontaktu w celu rozpoczęcia świadczenia usług drogą elektroniczną, ponadto pod powyższym adresem znajdują się istotne informacje dot. zakresu usług świadczonych przez Usługodawcę. 
  7. Umowa – umowa zawierana za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość na usługi dietetyczne świadczone przez Usługodawcę.
  8. Usługi dietetyczne – Usługi on-line wykonywane przez Dietetyka poprzez środki elektroniczne pozwalające komunikację na odległość, za pośrednictwem strony internetowej oraz poczty elektronicznej katarzynakolasadietetyk@gmail.com które zostały określone w § 4 Regulaminu.
  9. Formularz kontaktowy – usługa elektroniczna umożliwiająca kontakt z Usługodawcą w celu rozpoczęcia świadczenia usług dietetycznych drogą elektroniczną.
  10. Konsultacja dietetyczna– usługa świadczona wyłącznie przy wykorzystaniu środków służących do porozumiewania się na odległość (np. w formie wideokonferencji lub telefoniczne) opłacona przelewem online. Najczęściej za pomocą Google Meet lub innego ustalonego komunikatora. 
  11. Współpraca dietetyczna – usługa o charakterze indywidualnym, umożliwiająca Pacjentowi uzyskanie od Dietetyka porady dietetycznej, jadłospisu z zaleceniami. Usługa jest świadczona przez Dietetyka drogą elektroniczną, najczęściej drogą mailową lub przez inny wybrany komunikator internetowy.
  12. Indywidualny Jadłospis – Usługa o charakterze indywidualnym, przygotowywany na
    7 dni, powtarzany przez okres miesiąca,  uwzględniający indywidualne preferencje
    i żywienie w jednostkach chorobowych Pacjenta.
  13. Wywiad zdrowotno-żywieniowy – kwestionariusz zawierający pytania dotyczące odżywiania oraz stanu zdrowia Pacjenta. Pacjent otrzymuje go drogą mailową
    i zobowiązany jest do dostarczenia go 2 dni przed planowaną wideo konsultacją.
  14. Dzienniczek Żywieniowy – szablon przeznaczony do zapisywania spożytych posiłków
    i ich ilości. Pacjent otrzymuje go drogą mailową i zobowiązany jest do dostarczenia go
    2 dni przed wideo konsultacją.
  15. Wideo konsultacja – uzupełnienie pytań  z wypełnionego wcześniej wywiadu zdrowotno-żywieniowego oraz przedstawienie planu dietoterapii w formie wideo rozmowy poprzez wybrany komunikator internetowy – głównie Google Meet.
  16. Produkt cyfrowy – Treści cyfrowe wytwarzanie i dostarczane Pacjentowi w postaci cyfrowej, zapisane na niematerialnym nośniku (np. jadłospis w formie pliku PDF), które stanowią przedmiot Umowy między Pacjentem a Dietetykiem.
  17. „Plik” – plik elektroniczny w formacie pdf., doc., docx, w którym zawarty jest jadłospis i/lub zalecenia żywieniowe, a także dzienniczek żywieniowy i wywiad zdrowotno-żywieniowy.

§ 3. Postanowienia wstępne

  1. Do wysłania zapytania o usługi dietetyczne za pośrednictwem Serwisu i korzystania przez Pacjenta z usług dietetycznych określonych w § 4 nie jest konieczne spełnienie szczególnych warunków technicznych przez komputer lub inne urządzenie Pacjenta. Wystarczające są:
    1. dostęp do Internetu,
    2. dostęp do komunikatora internetowego (najczęściej Google Meet),
    3. oprogramowanie komputerowe obsługujące pliki danego rodzaju, w szczególności: pdf., doc., docx., jpg., mp4.,
    4. standardowy system operacyjny,
    5. standardowa przeglądarka internetowa, która jest jej aktualną wersją,
    6. posiadanie aktywnego adresu e-mail.
  2. Użytkownik serwisu  nie może przesłać zapytania o skorzystanie z usług dietetycznych ani podjąć się usług dietetycznych anonimowo, ani pod pseudonimem.
  3. Dietetyk wystawia fakturę/rachunek tylko na żądanie Pacjenta.

§ 4. Rodzaj usług dietetycznych świadczonych drogą elektroniczną

  1. Usługi dietetyczne online świadczone przez dietetyka: 
    • Pierwsza/Jednorazowa konsultacja dietetyczna online – usługa umożliwiająca Pacjentowi uzyskanie od Dietetyka porady dietetycznej. Usługa jest świadczona przez Dietetyka za pośrednictwem wideo konsultacji (najczęściej Google Meet lub innego ustalonego komunikatora). W ramach usługi Pacjent otrzymuje zalecenia dietetyczne przesłane w formie pliku PDF na adres email wskazany przez pacjenta. Jako zalecenia dietetyczne należy rozumieć zmiany, które można wprowadzić do codziennej diety. Dodatkowo pacjent otrzymuje wyliczone przez dietetyka zapotrzebowanie energetyczne dostosowane do przekazanych na konsultacji informacji. Jeżeli Pacjent planuje z Dietetykiem dalszą współpracę na konsultacji zostaje ustalony cel współpracy i kroki postępowania.  
    • Kolejna konsultacja (kontrolna) – usługa umożliwiająca Pacjentowi uzyskanie od Dietetyka porady podczas współpracy, rozwiązania bieżących problemów i trudności w stosowaniu jadłospisu/zaleceń, omówienie dalszych kroków współpracy na kolejny miesiąc lub miesiące. Usługa jest świadczona przez Dietetyka za pośrednictwem wideo konsultacji (najczęściej Google Meet lub innego ustalonego komunikatora).
    • Współpraca dietetyczna online 1 miesiąc – obejmujący konsultację dietetyczną online wraz z przeprowadzeniem wywiadu zdrowotno-żywieniowego oraz 7-dniowy jadłospis indywidualny przesyłany w pliku PDF dostosowany do indywidualnych potrzeb Pacjenta zawierający  określoną dzienną wartość kaloryczną obejmującą listę zakupów, listę składników potrzebnych do przygotowania posiłków, określenie sposobu przygotowania posiłków. Czas trwania współpracy to 30 dni.
    • Współpraca dietetyczna online 2 miesiące – obejmujący 2 konsultacje dietetyczne online (konsultacja wstępna na początku współpracy i po pierwszym miesiącu współpracy) wraz z przeprowadzeniem wywiadu zdrowotno-żywieniowego) oraz dwa 7-dniowe jadłospisy indywidualne przesyłane w formie pliku PDF i dostosowane do indywidualnych potrzeb Pacjenta zawierający  określoną dzienną wartość kaloryczną obejmującą listę zakupów, listę składników potrzebnych do przygotowania posiłków, określenie sposobu przygotowania posiłków. Czas trwania współpracy to 60 dni.

§ 5. Zasady świadczenia usług dietetycznych przez usługodawcę 

    1. Usługi dietetyczne online świadczone są przez Dietetyka w formie wymiany e-mail oraz wideo konsultacji z Pacjentem zazwyczaj z użyciem Google Meet. Możliwe jest po wcześniejszym ustaleniu z Dietetykiem wybranie innego komunikatora np. Messenger.
    2. Kontakt z Dietetykiem można nawiązać za pomocą formularza kontaktowego lub bezpośrednio na adres mailowy katarzynakolasadietetyk@gmail.com.
    3. Zamówienia na usługę dietetyczną online przyjmowane są za pomocą formularza kontaktowego znajdującego się lub bezpośrednio na email dietetyka katarzynakolasadietetyk@gmail.com.
    4. Pacjent za pośrednictwem e-mail umawia się na wizytę on-line z Dietetykiem w ustalonym terminie.
    5. Z usług dietetycznych online mogą korzystać osoby posiadające pełną zdolność do czynności prawnych.
    6. Z usług dietetycznych online mogą korzystać osoby pełnoletnie. 
    7. Po wstępnej rozmowie na wybranym komunikatorze na której zostaje omówiony termin konultacji online lub termin rozpoczęcia współpracy dietetycznej lub przygotowanie indywidualnego jadłospisu. 
    8. Pacjent zobowiązany jest w ciągu 48h opłacić wybraną usługę na numer rachunku bankowego dietetyka, który przekazywany jest pacjentowi, w tytule umieszczając rodzaj wybranej usługi dietetycznej online. 
    9. Po zaakceptowaniu Regulaminu i umówieniu wizyty online, Dietetyk prześle ankietę do wypełnienia oraz dzienniczek żywieniowy.
    10. W przypadku braku kontaktu ze strony Pacjenta po dokonaniu wpłaty za usługę, kwota zostaje zwrócona numer rachunku bankowego z którego została przesłana do Dietetyka.
    11. Po zaksięgowaniu wpłaty na koncie Dietetyka w ciągu 2 dni roboczych licząc od dnia kolejnego w którym nastąpiła płatność Pacjent dostaje na maila link do spotkania w formie wideo konferencji jeżeli tego wymaga usługa, a także wszystkie niezbędne pliki PDF do podjęcia się usług dietetycznych online. Są nimi pliki PDF z wywiadem zdrowotno-żywieniowym, dzienniczkiem żywieniowym 3-dniowym, które pacjent zobowiązany jest odesłać na 2 dni przed umówioną konsultacją.  
    12. W przypadku nieprzesłania na 2 dni przez umówioną wideo konsultacją dzienniczka żywieniowego i wywiadu zdrowotno-żywieniowego Dietetyk może zmienić termin spotkania.
    13. Pacjent ma prawo przełożyć wideo konsultację na inny termin informując o tym Dietetyka najpóźniej 48h przed spotkaniem. Pacjent z Dietetykiem ustalają nowy termin zgodny dla obu stron. 
    14. Jeżeli spóźnienie na wideo konsultację jest większe niż 15 minut (bez wcześniejszego poinformowania Dietetyka) wizyta mimo opłacenia będzie traktowana jako zrealizowana. W przypadku losowych sytuacji istnieje możliwość zmiany daty wizyty bez dodatkowych opłat. O takowej możliwości zadecyduje Dietetyk. 
    15. W przypadku problemów technicznych podczas konsultacji dietetycznej online wynikającej z winy dietetyka lub pacjenta, Dietetyk zaproponuje nowy termin spotkania.
    16. Świadczone przez Dietetyka usługi dietetyczne online są odpłatne zgodnie
      z cennikiem Usługodawcy znajdującym się w zakładce niniejszego Serwisu ,,oferta’’.
    17. W trakcie trwania współpracy Pacjent może zwrócić się z prośbą o dwie zmiany
      w jadłospisie (posiłku i/lub produktu). Każda kolejna zmiana jest
      płatna – w przypadku produktu jest to 10 zł, a w przypadku całego posiłku 15 zł. Współpraca trwa 30 dni. 
    18. Warunkiem korzystania z usług dietetycznych online świadczonych przez dietetyka jest zaakceptowanie niniejszego Regulaminu. 
    19. Warunki kontynuacji współpracy zostają ustalone indywidualnie z każdym Klientem po zakończeniu współpracy.
    20. Akceptując Regulamin Pacjent:
      1. wyraża zgodę na zawarcie umowy o świadczenie na jego rzecz usługi dietetycznej online;
      2. oświadcza, że udzielił wyczerpujących i prawdziwych informacji oraz nie zataił informacji, co do stanu swojego zdrowia oraz nawyków żywieniowych;
      3. przyjmuje do wiadomości, że przygotowany dla niego indywidualny jadłospis żywieniowy i/lub zalecenia żywieniowe opierają się na aktualnej wiedzy naukowej, jednakże ze względu na niemożność przewidzenia pewnych mechanizmów zachodzących w organizmie człowieka, nie gwarantuje osiągnięcia przez Pacjenta zamierzonych efektów;
      4. oświadcza, że nie będzie rozpowszechniał indywidualnie przygotowanego dla niego planu żywieniowego, ani innych materiałów będących własnością Dietetyka.
    21. Dietetyk ma prawo odmówić wykonania Usługi w sytuacji, gdy:
      1. przygotowanie wykracza poza jego wiedzę i zakres kompetencji;
      2. ma uzasadnione wątpliwości co do stanu zdrowia Pacjenta;
      3. ma uzasadnione wątpliwości co do pełnoletniości Pacjenta, a brak jest zgody jego rodzica lub opiekuna prawnego.
    22. W takim sytuacjach o których mowa w pkt. 21 Dietetyk poinformuje Pacjenta
      o odmowie wykonania usługi dietetycznej online i dokona zwrotu środków na konto Pacjenta z którego została dokonana wpłata.

§ 6 Szczegółowa procedura świadczenia usług dietetycznych

  1. W przypadku zakupu konsultacji dietetycznej online 1 miesięcznej:
    1. Po zaksięgowaniu wpłaty za usługę na rachunku bankowym Dietetyka, Dietetyk przesyła na adres mailowy Pacjenta 3-dniowy dzienniczek żywieniowy i ankietę zdrowotno-żywieniową w formacie doc., aby umożliwić pacjentowi ich wypełnienie, a także link do spotkania z wcześniej umówionym z pacjentem terminem.
    2. Pacjent powinien wypełnić przesłane materiały zgodnie z prawdą i odesłać je na adres dietetyka nie później niż 2 dni przed umówionym spotkaniem.
    3. Spotkanie na wideo konsultacji na której omawiane są przesłane przez Pacjenta materiały. Czas trwania konsultacji to 45-60 minut.
    4. W ciągu 7 dni roboczych licząc od dnia następnego od obycia konsultacji, Dietetyk przesyła spersonalizowany jadłospis wraz z zaleceniami w pliku PDF, a także instrukcję jak odebrać jadłospis w aplikacji mobilnej na smartfonie.
    5. Dostęp do aplikacji mobilnej możliwy jest tylko w przypadku gdy Pacjent założy konto na stronie umożliwiającej odbiór jadłospisu.
    6. W trakcie trwania współpracy Pacjent może zwrócić się z prośbą o dwie zmiany w jadłospisie (posiłku i/lub produktu). Każda kolejna zmiana jest płatna – w przypadku produktu jest to 10 zł, a w przypadku całego posiłku 15 zł.
    7. Współpraca trwa 30 dni.
    8. Warunki kontynuacji współpracy zostają ustalone indywidualnie z każdym Klientem po zakończeniu współpracy.
  2. W przypadku zakupu konsultacji dietetycznej online 2 miesięcznej:
    1. Po zaksięgowaniu wpłaty za usługę na rachunku bankowym Dietetyka, Dietetyk przesyła na adres mailowy Pacjenta 3-dniowy dzienniczek żywieniowy i ankietę zdrowotno-żywieniową w formacie doc., aby umożliwić pacjentowi jego wypełnienie, a także link do spotkania we wcześniej umówionym z pacjentem terminem.
    2. Pacjent powinien wypełnić przesłane materiały zgodnie z prawdą i odesłać je na adres email dietetyka nie później niż 2 dni przed umówionym spotkaniem.
    3. Pierwsze spotkanie na wideo konsultacji na której omawiane są przesłane przez Pacjenta materiały. Czas trwania konsultacji to 45-60 minut.
    4. W ciągu 7 dni roboczych licząc od dnia następnego od obycia konsultacji, Dietetyk przesyła spersonalizowany jadłospis wraz z zaleceniami w pliku PDF, a także instrukcję jak odebrać jadłospis w aplikacji mobilnej na smartfonie.
    5. Dostęp do aplikacji mobilnej możliwy jest tylko w przypadku gdy Pacjent założy konto na stronie umożliwiającej odbiór jadłospisu.
    6. Po upłynięciu 30 dni, Dietetyk kontaktuje się z Pacjentem w celu ustalenia terminu drugiej wideo konsultacji.
    7. Po umówieniu terminu Dietetyk przesyła link do spotkania na wideo konsultacji. 
    8. W ciągu 7 dni roboczych licząc od dnia następnego od obycia konsultacji, Dietetyk przesyła spersonalizowany jadłospis wraz z zaleceniami w pliku PDF na email pacjenta.
    9. W trakcie trwania współpracy Pacjent może zwrócić się z prośbą o dwie zmiany w jednym jadłospisie (posiłku i/lub produktu). *Każda kolejna zmiana jest płatna – w przypadku produktu jest to 10 zł, a w przypadku całego posiłku 15 zł. Współpraca trwa 60 dni.
    10. Warunki kontynuacji współpracy zostają ustalone indywidualnie z każdym Klientem po zakończeniu współpracy.
  3. W przypadku zakupu pierwszej/jednorazowej konsultacji dietetycznej online:
    1. Po zaksięgowaniu wpłaty za usługę na rachunku bankowym Dietetyka, Dietetyk przesyła na adres mailowy Pacjenta 3-dniowy dzienniczek żywieniowy i ankietę zdrowotno-żywieniową w formacie doc., aby umożliwić pacjentowi jego wypełnienie, a także link do spotkania we wcześniej umówionym z pacjentem terminem.
    2. Pacjent powinien wypełnić przesłane materiały zgodnie z prawdą i odesłać je na adres email dietetyka.
    3. W umówionym przez Dietetyka i Pacjenta terminie odbywa się wideo konsultacji na której omawiane są przesłane przez Pacjenta materiały. Czas trwania konsultacji to 45-60 minut.
    4. W ciągu 2 dni roboczych licząc od dnia następnego od obycia konsultacji, Dietetyk przesyła do Pacjenta plik PDF wraz z zaleceniami żywieniowymi i obliczonym zapotrzebowaniem energetycznym.
    5. Zakup tylko konsultacji dietetycznej nie kończy się przygotowaniem jadłospisu.
    6. Warunki kontynuacji współpracy zostają ustalone indywidualnie z każdym Klientem po zakończeniu współpracy.
  4. W przypadku zakupu kolejnej konsultacji dietetycznej (kontrolnej):
    1. Po zaksięgowaniu wpłaty za usługę na rachunku bankowym Dietetyka, Dietetyk przesyła na adres mailowy Pacjenta link do spotkania we wcześniej umówionym z pacjentem terminem.
    2. W umówionym przez Dietetyka i Pacjenta terminie odbywa się wideo konsultacji na której omawiane są omawiamy postępy pacjenta, rozmowa o pojawiających  się trudnościach, omówienie odpowiedniego planu działania na dalszy okres współpracy. Na konsultacji Pacjent z Dietetykiem może omówić zmiany, które należy wprowadzić w jadłospisie/zaleceniach na których prowadzona jest współpraca. Pacjent może zwrócić się z prośbą o dwie zmiany w jadłospisie (posiłku i/lub produktu) lub zaleceniach. Każda kolejna zmiana jest płatna – w przypadku produktu jest to 10 zł, a w przypadku całego posiłku 15 zł.  Czas trwania konsultacji to 45 minut.
    3. W zależności od ilości zmian, które pacjent chce wprowadzić w jadłospisie/zaleceniach Dietetyk poinformuje na konsultacji w jakim okresie prześle zaktualizowany jadłospis/zalecenia. Odbędzie się to nie później niż w przeciągu 7 dni roboczych. 

§ 7 Zasady składania zamówienia

  1. W celu zakupu usługi dietetycznej online świadczonej przez dietetyka należy skontaktować się z Dietetykiem przez formularz kontaktowy lub bezpośrednio na adres mailowy. 
  2. Ceny podane w Serwisie są cenami w  brutto wyrażonymi w polskich złotych (PLN).

§ 8 Zasady płatności 

Dietetyk przewiduje następujące formy płatności:

  1. Przelew tradycyjny na rachunek Dietetyka. Numer rachunku zostaje przekazany Pacjentowi drogą mailową.
  2. W przypadku przelewu tradycyjnego, wpłatę należy dokonać w pełnej kwocie
    w terminie 48h dni od umówienia się Pacjenta z Dietetykiem na realizację usługi dietetycznej online. 

§ 9 Terminy realizacji 

  1. Pacjent zobowiązany jest do zapłaty za usługę dietetyczną online przed wysłaniem wywiadu zdrowotno żywieniowego i dzienniczka żywieniowego. 
  2. Za dzień płatności uważany jest dzień zaksięgowania wpłaty na koncie Dietetyka, bądź przesłania potwierdzenia przelewu elektronicznego w formie pliku PDF.
  3. Czas oczekiwania na dostarczenie indywidualnego jadłospisu to 7 dni licząc od dnia następnego po tym w którym odbywa się wideo konsultacja z Pacjentem lub w przypadku usługi dietetycznej jadłospisu bez konsultacji przesłanie dzienniczka żywieniowego i wywiadu żywieniowego.
  4. Czas oczekiwania na dostarczenie zaleceń po konsultacji dietetycznej online bez jadłospisu to 2 dni robocze licząc od dnia następnego po tym w którym odbywała się wideo konsultacja. 

§ 10 Odpowiedzialność Usługodawcy

  1. Pacjent jest świadomy, że usługi dietetyczne online świadczone przez Dietetyka nie dają gwarancji uzyskania założonych i oczekiwanych przez Pacjenta skutków lub mogą być one odsunięte w czasie.
  2. Dietetyk nie ponosi odpowiedzialności za wszystkie skutki wynikające
    z nieodpowiedniego stosowania planu żywieniowego i suplementacji przygotowanej przez Dietetyka.
  3. Usługi dietetyczne online świadczone przez Dietetyka mają charakter informacyjny
    i nie zastępują porady lekarskiej.
  4. Pacjent jest świadomy, że niestosowanie się lub wybiórcze stosowanie się do ustalonych zaleceń może przynieść negatywny skutek pod kątem stanu zdrowia.
  5. Pacjent jest świadomy, że zatajanie informacji bądź podawanie nieprawdziwych informacji na temat swojego stanu zdrowia, stylu życia, przyjmowanych leków czy suplementów może negatywnie wpłynąć na stan jego zdrowia, a nawet stanowić zagrożenie życia. Dietetyk nie ponosi za to odpowiedzialności.
  6. Ryzyko wystąpienia efektów ubocznych jest znikome, a Dietetyk przykłada wszelkich starań, aby to ryzyko jeszcze bardziej ograniczyć. Jednak Dietetyk nie jest w stanie przewidzieć wszystkich możliwych przeciwwskazań przy stosowaniu danej suplementacji i sposobu żywienia, dlatego Dietetyk nie bierze odpowiedzialności za negatywne skutki ich stosowania.

§ 11 Reklamacje 

  1. Pacjent ma prawo zgłaszać reklamacje dotyczące wszelkich usług wymienionych w niniejszym Regulaminie, a świadczonych przez Dietetyka  na rzecz Pacjenta. Reklamacje powinny być składane wyłącznie za pośrednictwem poczty elektronicznej kierowanej pod adres e-mail katarzynakolasadietetyk@gmail.com przy użyciu wzoru formularza reklamacyjnego załącznika nr 1 niniejszego Regulaminu.
  2. Reklamacja powinna określać przyczynę jej złożenia, datę wystąpienia, przyczyny uzasadniającej złożenie reklamacji, żądanie, numer rachunku bankowego Kupującego, na który w razie uwzględnienia reklamacji dietetyk zwróci poniesione przez Kupującego koszty. 
  3. Rozpatrzenie reklamacji następuje niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od jej złożenia za pomocą takiego środka komunikacji, przy wykorzystaniu którego reklamacja została złożona. W przypadku, gdy reklamacja jest niekompletna Dietetyk wystąpi do Pacjenta o jej uzupełnienie.

§ 12  Odstąpienie od umowy

  1. Odstąpienie od umowy nie przysługuje, jeżeli przedmiotem jest indywidualny plan żywieniowy przygotowany w celu zaspokojenia zindywidualizowanych potrzeb żywieniowych i zdrowotnych Pacjenta (art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta).
  2. W przypadku umów zawieranych na odległość (za pośrednictwem strony internetowej), z uwagi na przedmiot świadczenia tj. zindywidualizowany plan żywieniowy przygotowany z uwzględnieniem zindywidualizowanych potrzeb Pacjenta prawo do odstąpienia od umowy jest wyłączone.
  3. Dla zachowania terminu niezbędne jest przesłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie winno być przesłane papierowo lub drogą mailową w taki sposób, aby druga strona mogła zapoznać się z jego treścią.
  4. W przypadku odstąpienia od umowy uważa się ją za niezawartą, a Dietetyk zwraca Pacjentowi zwrotu wpłaty, jeżeli taką Pacjent dokonał.

§ 13 Prawa do korzystania z treści

  1. Kupujący może korzystać z zakupionych usług wyłącznie na użytek własny (prywatny) związany bezpośrednio z celem dla jakiego dokonał zakupu.
  2. Pacjent nie jest upoważniony do kopiowania i rozpowszechniania materiałów, w tym gotowych i indywidualnych planów żywieniowych lub zaleceń dietetycznych bez wyraźnej zgody Dietetyka.

§ 14 Dane osobowe

  1. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz wykorzystywania plików cookies opisane zostały w polityce prywatności i plików Cookie.

§ 15 Zbieranie i weryfikacja opinii

  1. Pacjenci korzystający z usług dietetycznych online mają możliwość przesłać dobrowolnie opinię na adres dietetyka katarzynakolasadietetyk@gmail.com W celu publikacji jej w serwie lub mediach społecznościowych (instagram, faceebok) dietetyka.
  2. Do przesłania opinii uprawnieni są Pacjenci, którzy korzystali z usług dietetycznych. Zamieszczenie opinii jest możliwe w każdym czasie.
  3. Wystawione przez Pacjenta opinie mogą być publikowane przez Dietetyka w Serwisie i są dostępne dla wszystkich odwiedzających Serwis i media społecznościowe Dietetyka.
  4. Klient powinien formułować opinie w sposób rzetelny, uczciwy i merytoryczny. 
  5. Administratorem danych osobowych osób przesyłających opinie jest Dietetyk.

§ 16 Postanowienia końcowe

  1. Umowy na usługi dietetyczne zawierane są w języku polskim.
  2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian Regulaminu z ważnych przyczyn m.in. zmiany warunków świadczenia usług lub zmiany przepisów prawa, w zakresie, w jakim te zmiany wpływają na realizację postanowień niniejszego Regulaminu. 
  3. Na wypadek, gdyby niektóre postanowienia niniejszego Regulaminu okazały się nieważne, bezskuteczne lub uznane zostały za klauzule niedozwolone, wówczas nie powoduje to nieważności całego Regulaminu, a w miejsce niedozwolonych postanowień zastosowanie będą miały odpowiednie przepisy.
  4. Zmiana postanowień Regulaminu nie ma zastosowania do Pacjentów, którzy podjęli się usług online w czasie obowiązywania poprzedniej wersji Regulaminu.
  5. W pozostałych kwestiach nieuregulowanych zapisami niniejszego prawa Regulaminu mają zastosowanie odpowiednie przepisy prawa polskiego.
  6. Regulamin wchodzi w życie z dniem 17.06.2024 roku.